Mijn eerste daagjes...:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van carleen - WaarBenJij.nu Mijn eerste daagjes...:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van carleen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste daagjes...:)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal!!!!!!!

Daar is ie dan…mijn eerste berichtje vanuit het warme (pffff….zweet zweet) Suriname. Gek hoor dat ik weer hier zit..in het internetcafé…jullie via de site op de hoogte houden van mijn leventje hier. Wie had dat gedacht….;)

De vlucht is goed gegaan, hoewel ik vijf uur vertraging had!!! Zit je te wachten tot de gate open gaat, zeggen ze doodleuk dat het vliegtuig om vijf uur vertrekt (terwijl hij om kwart over 12 moest vertrekken…grrr…) Daar zit ik dan in mijn up. Naast me zaten twee surinaamse vrouwtjes. Zij waren ook allebei alleen. Nou..dat was een leuke babbel. We hebben ons gezellig 5 uur lang met zn drieeën vermaakt. De eerste contacten waren al gelegd 
Uiteindelijk kwam ik ’s avonds erg laat bij mijn huisje aan. De mensen van het huisje zaten klaar met frietjes. Lieve mensen zijn het…ze willen me overal bij helpen. (en een vet mooie keet dat ze zelf hebben joh..pfff…maar mijn stulpje is ook wel schattig..echt wel een marleen-huisje ;) )
Zaterdag heb ik dan enkele bekenden opgezocht. Mijn fiets opgehaald bij Theo & Marscha. Leuk om ze weer te zien. Daarna heb ik gelijk even kennis gemaakt met de nieuwe groep studenten, die het project waar ik tijdens mijn afstuderen aan meegewerkt heb voort gaan zetten. Leuke meiden (wel 11! Pff) Ze nodigden me gelijk uit om te komen eten ’s avonds en daarna zijn we gezellig wezen stappen. Erg fijn om nu zo’n groep te kennen, want soms voel je je wel erg alleen (maar ja…dat is ook wel normaal zulke eerste dagen) …Het gezin waarbij ik woon ging ook stappen, dus ik kon met hen mee terug rijden. Jammer dat ze pas om 5 uur naar huis gingen :s…ik was net een zombie…zo moe was ik. Eerste nachten erg slecht geslapen…maar twee uurtjes ofzo, dus ja..dan tot 5 uur stappen trek ik niet echt. Maar ach, zondag had ik weer tijd genoeg om bij te slapen.
Zaterdag heb ik ook de taxichauffeurs van taxi Fris opgezocht. Ze zagen me en begonnen heel hard te lachen. Ze hadden nooit verwacht om me weer te zien, maar waren zeer blij verrast. Daarna even naar kleine Morillio en Snoopy. Snoopy was helemaal door het dolle heen. Morillio kwam even later de hoek om wandelen met zijn fiets (jaja..hij had een stoere fiets!) Hij zag me; “Mleeen!!!!” en sprong in mijn armen. Daarna mocht ik helemaal niet meer weg, de buurvrouw moest een smoes bedenken, zodat ik weg kon glippen. Morillio wist al onze namen nog (Carlijn, Wim, Michiel, Jolanda…ze hebben het vaak over ons schijnt  Ennuh..Car en Michiel..de foto’s zijn aangekomen..ze vonden het geweldig!!!) Zondagmiddag ben ik dan weer even naar Saron gegaan. Eén van de meiden was jarig, dus was er een klein feestje. Vier van de meiden wonen op een andere plek…nu blijkt dat vlak bij mij in de buurt te zijn. Ze vroegen of ik ’s avonds bij hen kwam eten. Was erg gezellig, echt leuke meiden zijn het!!! Aankomende week zijn we allemaal nog vrij, dus zal ik ze een beetje praktische dingen laten zien in de stad en gaan we lekker zwemmen enzo.
Vanmorgen heb ik kennisgemaakt met de mensen in het Academisch Ziekenhuis en het revalidatiecentrum. Heel anders dan in NL. En de logopedie is echt nog helemaal niks..dus het wordt een hele klus om het op te zetten..maar heb er wel zin in. In het begin zal ik het nog moeten doen met een erg mager salaris, maar zodra ik particulier patiënten ga behandelen, zal dit hopelijk beter worden. Het is eigenlijk zo dat ik werk voor het revalidatiecentrum en AZ, maar dat ik ook als het ware daarbinnen mijn eigen particuliere praktijk heb. De urenindeling (particulier/uren AZ/rev.centrum) kan ik helemaal zelf doen. Er zijn geen richtlijnen hoeveel patiënten ik minimaal voor AZ moet doen ofzo…tuurlijk moet ik die ook voldoende behandelen, maar ik krijg ook heel veel tijd voor particuliere patiënten…erg prettig dus.
Nou zo even naar de verjaardag van kleine Maruchia..en vanavond ga ik misschien met de vrouw waar ik woon badmintonnen. Wil hier toch ook lekker gaan sporten…

Dikke knuffel van Marleen 

Tss..het is weer ouderwets...wat een lap tekst :s Sorry...haha!

Oja ik heb nu ook een surinaams nummer..daar kunnen jullie me op bellen.
Nr. is 00597-8534349

  • 25 September 2006 - 18:28

    Karin:

    Jeetje meis wat ben jij al actief geweest!! Wel leuk hoor! En het klinkt zo of je er al weer helemaal thuis bent. Fijn dat iedereen je zo goed opvangt en je niet teveel alleen hoeft te zijn zo in het begin. Ik mis je nu nog wel erger dan eerst, gewoon ook omdat ik besef dat je nu echt weg bent.. Maar goed, ik bikkel me er wel doorheen, net als jij;-) Veel liefs Karin xx

  • 25 September 2006 - 18:52

    Anja:

    Heey, Wat leuk om je enthousiaste verhaal weer te lezen! Ik kan niet wachten tot je volgende avonturen!
    Liefs, Anja

  • 25 September 2006 - 20:17

    Inge:

    Hi,
    Het klinkt allemaal erg goed! Heerlijk dat mensen je zo warm ontvangen..
    Leuk dat je met de groep optrekt, zo heb je toch mensen om je heen waar je gezellig mee kan kletsen.
    Fijn dat je huis bevalt en de mensen aardig zijn!
    Het werk klinkt als een mooie uitdaging!! Ik benieuwd hoe het verder gaat lopen in het werk en in Suri...
    Geniet en pak alle kansen die je krijgt met beide handen aan, knuf Inge

  • 25 September 2006 - 20:29

    Jolanda:

    Tjeempie, wat leuk om te horen dat de buurtjes het nog regelmatig over ons hebben. Tja, en ik kan me voorstellen dat de taxichauffeurs van taxi Fris erg verrast waren om jou te zien. Lekker dat alles eigenlijk weer zo vertrouwd overkomt en dat het klikt met de nieuwe grope stagiaires. Ik ben beneuiwd naar je huisje, ik wou dat ik kon ruilen.Alvast succes met je eerste werkweek. Ik zal zeker je belevenissen volgen.

    veel liefs Jolanda.

  • 25 September 2006 - 20:31

    Jolanda:

    Tjeempie, wat leuk om te horen dat de buurtjes het nog regelmatig over ons hebben. Tja, en ik kan me voorstellen dat de taxichauffeurs van taxi Fris erg verrast waren om jou te zien. Lekker dat alles eigenlijk weer zo vertrouwd overkomt en dat het klikt met de nieuwe grope stagiaires. Ik ben beneuiwd naar je huisje, ik wou dat ik kon ruilen.Alvast succes met je eerste werkweek. Ik zal zeker je belevenissen volgen.

    veel liefs Jolanda.

  • 26 September 2006 - 08:20

    Joanneke:

    sjonge sjonge jonge, dat klinkt niet als een eenzaam bestaan, daar! Goed Leen, dat je al zoveel contacten hebt, gezellige etentjes, sportmaatjes... Komt helemaal goed, ik voel het!
    Liefs, Joan.

  • 26 September 2006 - 09:56

    Emmely:

    Ooh.... ik lees je verhaal en het voelt net of ik er weer ben! Wat ontzettend fantastisch zeg! Ik kom je in de zomervakantie opzoeken!!!! Ja ja... ik kom ff een paar weekies naar Suri!!
    Meis.. geniet ervan en groetjes aan iedereen!

    brasa

  • 26 September 2006 - 13:54

    Josien:

    Ohw Marleen wat bizar om dit te lezen! Jij die dan weer op al die plekjes rondloopt die wij kennen en waar wij ook zo graag nog us een keertje zouden lopen. Even naar de verjaardag van Meruchia! Fantastisch! Wil je Marcha en Theo de hartelijke groeten doen? Heel veel succes met het starten op je werk, zal even wat energie in gaan zitten. Hou ons op de hoogte!

    Liefs Joos

  • 26 September 2006 - 17:30

    Nancy:

    hey marleen!
    Zo wat bizar om te lezen, dat jij daar nu weer zit! Zal voor jezelf ook wel enorm bizar zijn! Fijn dat je al zoveel contacten hebt kunnen leggen. je zult je in ieder geval niet vervelend. waar woon je nu eigenlijk, in welke wijk bedoel ik. nou zet hem op daar, succes met werken zijn. dat zal nog wel even wennen zijn, nu je net in Nederland hebt gewerkt.
    geef iedereen een dikke brasa van mij daar!
    xx nancy

  • 27 September 2006 - 13:29

    Karlien:

    Heeej meis...
    Ohw wat ben ik jaloers als ik je verhaal lees!!! Super voor je, helemaal een nieuw project opzetten... in het begin vast heel pittig... maar als het eenmaal loopt... ;)!
    Nou gurliej, ik wens je heeeel veel suc6!! Ik zal je verhalen trouw volgen (hoe langer, hoe beter :P) en doe iedr1 de groetjes daar!!!

    Dikke kus!

  • 27 September 2006 - 14:17

    Michiel:

    Wat super!! Krijg nu helemaal heimwee als je begint over morillio en taxi fris enzovoort!! Ik ben daarom best wel een beetje jaloers op jou!! Vind het echt cool voor je dat je weer een nieuw avontuur in Suriname tegemoet gaat!! Geef morillio een dikke kus van mij!! En verder iedereen de groeten!!

    Kus michiel

  • 27 September 2006 - 17:09

    Clijn:

    Leen!!! wat super allemaal!!!! Ik ga je snel ff bellen hoor! Krijg echt heimwee als ik je verhaal lees over morillio, taxi fris etc!! klinkt helemaal super! komt vast helemaal goed daar!!
    Bigi Brasa en zet 'em op he!!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 September 2006 - 17:21

    AF:

    Vrouw van de wereld, wat leuk om te lezen dat jij je weg alweer aan het vinden bent! Ik zal je weer op de voet blijven volgen...

    KUZ,
    AF

  • 28 September 2006 - 14:41

    Priscil:

    Hee Leen!! :D
    Wat een verhaal alweer zo de 1ste x :D Dat je begint over de taxichauffeurs.. Brings back memories ;-)
    Super om te lezen dat je daar weer bent en dat je het goed naar je zin hebt (y) Gaat helemaal toppie worden. doe je de groeten aan iedereen????
    Liefs Priscil

  • 29 September 2006 - 19:22

    Froukje:

    He Marleen!
    Wat super dat je je droom hebt gevolgd en nu weer lekker in het mooie, gezellige Suriname zit!
    Succes met je grote klus en blijven genieten zou ik zeggen!
    Ik blijf je volgen!

    kus Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 58221

Voorgaande reizen:

24 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: